Çizgisel olmayan, akışkan ve hibrid gerçeklikleri gösteren sergi: Artificial Bloom – Fluid Archives

SANATORIUM, 6 Aralık 2019– 19 Ocak 2020 tarihlerinde “Artificial Bloom; Fluid Archives” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor. Zeynep Beler, Luz Blanco ve Christiane Peschek’in işlerini çizgisel olmayan, akışkan ve hibrid gerçeklikler bağlamında gösteren sergi Melih Aydemir küratörlüğünde gerçekleşiyor. 

0
18
views

IRL (gerçek hayattaki) ve sanal varlığımız arasındaki çizgi bulanıklaştıkça kendimizi tekrar inşa etmek ve bedensel sınırlarımızı genişletmek için yeni ihtimaller ve yollar buluyoruz. Varlığımız sürekli genişleyen İnternet üzerinde hatıralarımızı toplama ve saklama yollarımız ile dönüşüyor.

Sergi, dijitalin deneyimlerimizi, anılarımızı ve kimliğimizi kapsayan bu alanında belirli bir bakışın yarattığı çizgisel anlatıların dışındaki ihtimalleri arıyor. Bunun yanında sanal ağların sağladığı genişlemeyi, feminen ve kuir hatıranın kendine yuva bulacağı bir mekân olarak ele alırken, uzantımız haline gelen belgeleme araçlarının siber-feminist bağlamı üzerine düşünüyor.

Akışkan Arşivler, belgelenmeye değersiz bulunmuş, belki “gerçek-dışı” ancak beden hafızası yoluyla aktarılmış ve yayılmış anıları katmanlaştırır. Artificial Bloom (Yapay Çiçeklenme) SOPHIE’nin kişinin bedeninin tekrar-inşasını olumlayan 2018 tarihli “Faceshopping” şarkısından bir alıntıdır. Artificial Bloom bu geçiş sürecini (transition) bir çiçek açılması olarak ele alır. Bloom aynı zamanda fotoğraf düzenleme programlarında fotoğrafa yoğun bir aydınlık ekleyerek detayları yumuşatan efektin adıdır.

Christiane Peschek dijital kalıntılar ile çalışan gelecekteki bir arkeolog hayal ederek dijital resimler için sanal bir mağara yaratır. Klasik kadın pozlarını gösteren fotoğrafları manipüle eden Peschek, onları tekno-feminist bedenlere dönüştürür. Işık yansıtan materyaller ile tamamlanan yerleştirme, izleyicilerinin akıllı telefonlarının flaş ışıkları ile aktivite olur ve günümüzün gözleme davranışlarını sorgular. Zeynep Beler’in cep telefonu ile fotoğrafladığı, ardından resimlediği anlar ise, post-internet döneminde kadın deneyimini belgeler. Akıllı telefon tutan el ve beden parçaları eriyerek birbirine karışır; cinsiyetsizleşen beden, başka bedenleri taşıyan bir yüzeye dönüşür. Beler işlerini galeriye nalbur malzemeleri kullanarak yerleştirir. Kablo kelepçeleriyle katmanlar birleşirken, yerleştirme bir tekno sistemi taşıyan bedene dönüşür. Luz Blanco’nun işleri aktarım sürecinde kaybolan parçalar üzerine düşünür. Fotoğraftaki pikselleri tek tek ayırarak kâğıda çizim yoluyla işleyen Blanco, bedenlerin ve anıların ayrıldığı katmanları gösterir. Katmanlar arasındaki geçiş bir beden hafızasının arkeolojisini sunar.

İlgili Haber
Drama Atölyesi ÖzdilekPark İstanbul’da perdelerini açıyor

For English; 

SANATORIUM hosts “Artificial Bloom; Fluid Archives” between December 6, 2019, and January 19, 2020. The exhibition brings together the works of Zeynep BelerLuz Blanco, and Christiane Peschek in the context of non-linear, fluid and hybrid realities with the curation of Melih Aydemir.

As the line between our IRL (in-real-life) and virtual existence blurs, we find new ways to reconstruct ourselves and to expand our material limits. Our presence is continuously transformed on the ever-expanding Internet by means of collecting and storing our memories. The exhibition seeks possibilities in this digital field, covering our experiences, memories, and identities beyond the linear narratives constructed by a certain gaze. It also considers the expansion of virtual networks as spaces where feminine and queer memory can find itself a nest, while reflecting on the cyber-feminist context of the documentation tools that have become extensions of ourselves.

Fluid Archives fragments those memories judged worthless to document, perhaps “unreal”, that are transmitted and disseminated through body memory. Artificial Bloom is taken from the 2018 song “Faceshopping” by SOPHIE, standing as an acceptance of the reconstruction of one’s body. Artificial Bloom refers to her transition process as flowering, bloom is also the name of a computer graphics effect that softens details by adding intense light to images.

Christiane Peschek imagines a future archeologist digging our digital ruins, and creates a virtual cave of digital paintings. Manipulating the photographs of classical female poses, Peschek turns them into techno-feminist bodies. Murals with light-reflective materials invite the viewers to use the light on their smartphones, questioning our current means of observation behaviors. The moments that were first photographed and then painted by Zeynep Beler, document the female experience in the post-internet era. Smartphone-holding hand and body parts melt and dissolve into each other, and the desexualized body becomes a surface carrying other bodies. Beler installs her works in the gallery with hardware store materials. As layers get connected with cables, it becomes a body for a techno-system. Luz Blanco‘s works reflect on the missing elements in the transfer process. Separating the pixels in the photo one by one and processing them by drawing on paper, Blanco depicts the fragments where bodies and memories are separated. The transition between layers presents an archeology of the body memory.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here